Hem de començar a experimentar i comencem per la forma. Primer agafem aigua amb unes pipetes i tirem les gotes en una safata:
-Con són les gotes, quina forma tenen?
ROSER: Petites
JADE: De rodones
UNAI: Redonda mira, si se apreta se hace muy chulo.
Després agafem les safates i les movem:
-Què passa?
ROC: Faig així i surt un bassal.
UNAI: Se mueve y se ha caído. Choca con esto.
VALENTINA: De vegades es cau l'aigua
- I si la bufem?
JANNA: Se mou.
ROC: Sí, mira, perquè l'estic bufant.
Després agafem un pal i intentem fer línies:
JANNA: También se mueve.
ROSER: Fa línies.
UNAI: Fa rayas, se gira todo el rato con el palo.
-Amb la mà la podem agafar?
ROC: No, se'n va.
UNAI: Tampoco, yo no se escapa.
Ara anem a seure a la rotllana i pregunto:
-Sabeu quina forma té l'aigua?
Tots diuen que no. Per tant li dic a l'Elliot que tiri una mica d'aigua a terra.
-Ara ho sabeu quina forma té?
ROSER: És com un bassal.
JANNA: Parece como una lluna.
ROSER: O també un sol.
Doncs seguim experimentant. Posem diferents recipients al mig de la rotllana: un plat quadrat, un de rodó, una safata rectangular, una ampolla i un tap. Tot seguit anem passant l'aigua d'un lloc a l'altre. Per acabar torno a fer la pregunta:
-Té sempre la mateixa forma?
TOTS: Noooo!!
ROC: Té forma de quadrat perquè l'Unai l'ha posada al plat quadrat.
ROSER: Ara de rodona perquè l'hem posada al plat rodó.
UNAI: De rectangle, porque es como un móvil.
ROSER: Ara d'ampolla perquè ho hem posat a dins.
JÚLIA S: Ara de rodona (l'ha posada en un tap)
Per acabar posem la pregunta al mural per anar-ho veient i poder-nos-en recordar.
La conclusió és que l'aigua no té forma, agafa la forma del recipient que la conté:
A la rotllana
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada