Ara ens toca parlar del gust. Ens asseiem a la rotllana i:
-L'aigua té gust?
TOTS: No!!!
AMIR: De agua
Tot seguit preparem una gerra l'omplim d'aigua i en tirem una mica al nostre got. La tastem:
AMIR: Comí todo, es de agua.
TOTS: És bona.
-I li podem canviar el gust?
ROC: Amb sal i coca cola.
Aquí a l'escola no tenim sal ni coca cola, però la Teresa ha portat un sobre i ens l'ensenya.
-Què pot ser?
ROSER: Sucre
ROC: Un sobre
-N'heu vist a casa de semblants?
ROC: Això no és sucre
L'estripem i treiem el que hi ha dins.
UNAI: Es arena
Nooo!!
VALENTINA: Es manzanilla.
ROSER: I pica amb l'aigua. Perquè és de llimona.
-Com es prepara?
VALENTINA: Amb aigua freda, es va escalfant, després crema i ho posem al got.
Després d'explicar que el que hi ha dins del sobre són trossets de plantes els pregunto:
-On podem trobar plantes a l'escola?
ROC, JADE: Al pati.
Doncs anem cap al pati amb un cistell i unes tisores per collir-ne si en trobem.
Quan arribem les veiem, llegim els seus noms (farigola, romaní, menta, maria lluïsa i sàlvia) i n'agafem una mica de cada una.
Ens tornem a posar a la rotllana:
ROC: Ui! Quina olor! Són aquestes plantes que hem collit.
Les rentem, les tallem més petites i després les posem dins d'uns pots amb aigua calenta per veure què passa.
Mentre esperem, esmorzem i en acabar ens ho tornem a mirar:
JADE: Se ha ponido verd. Porque lo han hecho les fulles.
-I ara també tindrà gust d'aigua?
ROSER: No de farigola i de menta.
ROC: I romaní.
ROSER: Ara és groc
Tornem a agafar el nostre got i ho tastem:
CAYETANO: Ummmm!!
ROC: Està bona, molt bona. Té gust d'infusió.
ROSER: Perquè hi hem posat herbes.
ARNAU, JANNA, UNAI: A mi no me ha gustado.
CAYETANO: A mi si m'agrada i he bebido toda.
Per tant, treiem la conclusió que podem canviar el gust de l'aigua afegint altres substàncies. Ho posem al mural.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada